Recenze na film Bezva vejška

23. června 2012 v 9:20 | Terless... |  Psaní
[Text byl použit jako slohová práce do školy a byla sepsána pouze mnou za pomoci internetu - fakta o filmu (režie, scénář, herci)]
~ ~ ~
Zadané téma: Recenze na divadlo/film
Moje zvolené téma: Bezva vejška (film)
~ ~ ~
Chtěli byste studovat? Odmítli vás však na všech vysokých školách stejně jako Bartlebyho? Možná jste to učení neměli tak zanedbat, ale připravovat se už od střední školy jako Lizzie ― Bartlebyho sestra. Má teď šanci, na rozdíl od vás. Chcete ukázat ostatním, zejména rodičům, že za něco stojíte a že máte na to studovat na vysoké? Žádný problém! Film Bezva vejška je pro vás skvělou inspirací. Stačí mít po ruce pár kamarádů, kteří vám pomůžou vybudovat si vlastní, i když možná nezákonnou "vejšku snů", kde se bude moct každý vzdělávat v tom, co ho baví. Jako prostor můžete využít třeba například starou psychiatrickou léčebnu, ale bude potřebovat nejspíš pár úprav. A nakonec je třeba si založit internetové stránky, po jejichž přečtení se davy studentů, které také všude jinde odmítli, budou do vaší školy přímo hrnout. Musíte mít ale také štěstí, aby vás neprokoukli, že jste zřídili nelegální vzdělávací ústav vzdělání bez akreditace a jiných podmínek pro fungování vysoké školy. Nebo aby vás nevydírala sestra, že o celém projektu, počínaje falešným dokumentem o přijetí, řekne rodičům…

Bartleby"B" Gaines (Justin Long) si s tím vším ale umí poradit, protože je všemi mastmi mazaný a nic předem nevzdává. Navíc mu s tím pomáhají jeho kamarádi ShermanSchrader(JonahHill), Rory (Maria Thayer), Hands (Columbus Short) a Glen (Adam Herschman). Ovšem jak získat Monicu (Blake Lively) už bude pro něj docela oříšek, protože chodí na jinou školu s jeho nepřítelem Hoytem Ambrosem (Travis Van Winkle).

Jak to všechno dopadne? Dostanou šanci a bude jejich škola dále fungovat? Podaří se uskutečnit hrdinovi všechny jeho plány?

Film zrežíroval Steve Pink v roce 2006. Komedie je skvěle zasazená do dnešního amerického prostředí a vypovídá o děsivé situaci na místních školách. Film je nenáročný na diváka a dává mu pobavení i poučení a možnost řešit situaci s hrdiny. Herci se skvěle vžili do svých postav a vypořádali se s rolemi velmi dobře. K tomu jim také pomohl originální a přirozený scénář Adama Coopera, který si někdy trochu pozměnili podle jejich hereckého cítění. Velké plus je na filmu také to, že v něm nebyly použity žádné grafické efekty ani úpravy a přesto je skvěle natočen.
~ ~ ~
Psali jste někdy recenzi? Víte, co má obsahovat?

1 člověk ohodnotil tento článek.